سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدرس تیپ شخصیتی اناگرام

تیپ های خود درون گر ترین افراد هستند تیپ 5 ها به احتمال زیاد در تیپ شخصیتی اناگرام طول عمر خود به دنبال خلوت و انزوا می گردند، تیپ 5 مال اندوز توجه خود را بر من منابع و امکانات عملی محل زندگی و فضای شخصی متمرکز می‌کند این دسته افراد تلاش می کنند تا بفهمند که با نیازهای انگشت‌شمار و محدود به غریزه صیانت نفس، چگونه می توانند زنده بمانند به احتمال زیاد آنها با این گفته تراب موافق هستند که می‌گوید توانگری یک فرد با توجه به آنچه او می تواند بدون کمک به دیگران انجام دهد تعیین می شود افرادی به شدت منزوی هستند که به نظر می‌رسد حداقل آسایش و رفاه احتیاج دارند حتی اگر ثروت کلانی نیز داشته باشند. این دسته از افراد تا حدود زیادی از مصاحبت با افراد مورد اعتماد خود و از ارائه دانش خود مردم لذت می‌برند آنها همچنین می تواند برای داشتن حس بذله گویی و شوخی های عجیب و غریب سال مورد توجه قرار گیرد. افراد تیپ 5 با غریزه صیانت نفس برای احیا و بازسازی انرژی خود نیاز به زمان زیادی دارند و بسیاری از آنها تصمیم می‌گیرد تا تنها زندگی کند یا اگر در یک رابطه بین فردی قرار گیرند نیاز به یک فضای شخصی از قبیل مطالعه یا یک جای دنج و خلوت در زیرزمین در کنار دیگر اشخاص حتی افراد محبوب خود را بدون ایجاد مزاحمت دارند این افراد نیز تمایل به مال اندوزی جهت تأثیرگذاری شخصی دارند منزل آنها شبیه به بازی محاصره شده می‌ماند که انباشته از مواد غذایی است.

به همان اندازه که آنها ممکن است به کسی علاقه مند شوند به همان نسبت سعی می‌کنند رابطه بین فردی خود را محدود و ساده نگه دارند و تا آنجا پیش می رود که می توانند بر آن چیزی که مورد علاقه آنها است تمرکز کنند.

 

غریزه ی جنسی :این دنیای نن است (اعتماد، ایچازو)

افراد تیپ 5 با غریزه جنسی مال اندوزی خود را در زمینه روابط صمیمی متمرکز می‌کنند. ترکیب غریزه و طیف در اینجا تصادفی و شانسی است. وسیله دفاعی تیپ 5 انزواطلبی است در صورتی که غریزه جنسی خواهان صمیمیت و پیوند است بیشتر افراد تیپ 5 و غریزه جنسی در یک حالت آتش‌بس موقت و بی ثبات بین دو قطب به تاثیر گذار زندگی می کنند. اما آنها احتمالا از طریق فراخواندن افراد صمیمی در زندگی خصوصی خود به دنبال حل این تنش هستند این دسته افراد اول روی خیال‌پردازی‌های خودشان تمرکز دارند اما باور دارند که بیشتر مردم افکار و نگرانی های آنها را تیره و تار و حتی ترسناک می یابند. حداقل آنها از اینکه دیگران آن را عجیب و غریب یا نامتعارف می‌دانند مطمئن هستند.

با این وجود آنها می‌خواهند ادراک و برداشت ها و دنیای پر رمز و راز درونی خود را با دیگران در میان گذارند و قلبا امیدوار هستند با شریک و هم زندگی کسانی که آنها را می فهمند و دیدگاه های عجیب و غریب و نامتعارف شان از واقعیت را تایید می‌کنند پیوند عمیقی برقرار سازند. صمیمیت برای آنها مستلزم یافتن کس دیگری است که بتواند چشم اندازهای خیالی سوررئالیسم دنیای درونی شان را کشف کند. آنها همچنین روی طرف مقابل خود شریک همسر همکار و... جهت حداقل کمک به مردم و امور جاری  زندگی حساب می کنند. این بسته افراد امیدوار هستند که طرف مقابل شان دخالت کرده و برای هدایت جهان بیرونی به آنها دلگرمی و قوت قلب دهد اگر افراد تیپ 5 با غریزه جنسی در عشق شکست بخورند ممکن است  عزلت گزین شوند برای  مدت طولانی و حتی سالها مجرد باقی بمانند.